Saturday, January 3, 2009

usrah sebagai medium penyampaian



kali ini saya ingin berkongsi sedikit ilmu tentang sistem MLM hpa. ianya berkonsepkan usrah, iaitu satu sistem perkongsian ilmu menerusi group. dalam hpa, ilmu yang disampaikan oleh upline adalah untuk disampaikan, ini sejajar dengan kaedah yang digunakan oleh Rasul kita Muhammad s.a.w dalam menyebarkan dakwah islam semasa zaman islam itu dagang. baginda menyampaikan pada sahabat dan sahabat menyampaikan pada tabi` dan seterusnya pada tabi` tabiin sehingga sekarang. ilmu itu sampai pada kita dan menghasilkan sebuah kejayaan dalam hidup kita iaitu mencapai mardhatillah.

sebagaimana dalam hpa, pengarah urusan menyampaikan ilmu-ilmu islam termasuk dalam ekonomi islam, perubatan islam, kerohanian, tauhid dan sebagainya menyebabkan kita dapat merasakan roh islam dalam kerja kita. daripada roh ini lahirlah kekuatan batiniah yang menghasilkan semangat juang dalam diri kita. berjuang untuk islam, bukan material semata-mata. inilah jalan kami.

inilah jalan kami sehingga menggerunkan musuh-musuh Allah di seluruh dunia, melihat kebangkitan ekonomi islam menerusi hpa yang kian pesat walaupun pada zaman ekonomi yang sedang gawat ini.

ayuh sertai kami, sama2 berjuang mencapai impian supaya disetiap rumah-rumah kita hanya produk islam, halal tidak syubhah lagi.

No comments: