Friday, February 27, 2009

kenapa perlunya kita join HPA?

Assalamualaikum kepada semua yang melawat blog saya, alhamdulillah,Segala Puji bg Allah yang masih mengurniakan hambannya nikmat yang cukup2 banyak, yang tidak terhintung banyaknya. lebih-lebih lagi bila menyertai HPA ini, kita sedar kita perolehi nikmat dari Allah yg melimpah ruah dari segi rezekinya, dari segi peluang pekerjaannya yang mana rata2 syarikat terpaksa mengurangkan pekerjanya, tidak pada HPA yang kian makin pesat mengambil pekerja2 yang bharu. ini kerana kesedaran masyarakat dalam isu palestin iaitu isu boikot barangan-barangan yahudi.


tahniah kepada ahli HPA semua kerana berjaya mengambil peluang membuka RFC denagn melabur dalam koperasi alwahida. alhamdulillah perniagaan RFC makin pesat dan makin laju berjalan walaupun dalam keadaan ekonomi yang sedang meleset sekarang ini. malah pekerja2 RFC juga diperlukan dari semasa ke semasa. sentiasa ada peningkatan. alhamdulillah. dan apa yang kita doakan, harapan kita supaya kita makin maju dalam hpa ini dan seterusnya membawa syarikat jauh ke dalam pasaran ekonomi global.

sahabat-sahabat seperjuangan, HPA akan mengadakan Pelancaran MLM Syariah pada 9hb.March 2009. Oleh Pengarah Urusan HPA, Tuan Ismail Bin Ahmad. Mulai jam 8.00 Pagi hingga 2.00 Petang. Di Dewan Besar Lembaga Tabung Haji, Menara Tabung Haji, Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur.Yuran Kehadiran RM15.00 . semua leader2 dijemput hadir dalam pelancaran ini dan ianya serentak denagnpelancaran ais krim hpa yang kita nanti-nantikan. alhamdulillah, jika dulu kita biasa menelan ais krim produk nestle, n xlama lgi kita akan berpeluang merasai satu lagi nikmat barangan halal yang HPA keluarkan iaitu aiskrim. aiskrim yang kita akan keluarkan adalah berjenama toyyibah yang mana adalah yang pertama dikeluarkan ais krim tanpa gelatin. Toyyibah dalam bahasa Arab bermakna terbaik.

alhamdulillah, kita telah mendapat kilang ais krim. Kilang Ais Krim yang bernilai lebih RM2.5juta ini asalnya milik En Osman yang dulunya menggunakan nama Ais Krim Sang Kancil. Tetapi telah menamatkan operasinya lebih 4 tahun lepas kerana masalah pemasaran. Alhamdulillah setelah mendapat suntikan semangat perjuangan melalui PBC yang beliau hadir di Masjid AlGhufran TTDI beberapa pada Jun 2008, beliau mengambil keputusan nak meneruskan semula operasi kilangnya bersama HPA.





Alhamdulillah HPA bersedia meneruskan operasi dengan mempastikan ianya betul betul halal tanpa ada gelatin seperti yang ada pada ais krim yang lain.ais krim kita ada berbagai perasa. Antaranya perasa kopi radix, perasa koko radix dan lain-lain perasa yang dicampurkan. subhanallah..


mengenai bihun, tuan haji ada menceritakan dalam kuliah perubatan jawi malam semalam, kilang2 bihun milik bumiputra satu persatu tumbang kerana sukar untuk menandingi keluaran dari syarikat gergasi. apabila mereka memasarkan bihun di supermarket supermarket, kebiasaannya produk bumi putra akan terpinggir n akhirnya luput tarikhnya dan menanggung rugi yang besar. maka satu per satu tumbang. nauzubillah.. produk2 lain milik bumiputra pon kebanyaknnya sama nasib denagn bihun, sebab itulah hpa memilih jalan MLM untuk mengatasi masalah ini. MLM HPA adalah berlainan dengan MLM lain yang mana satu2nya MLM HPA adalah MLM(s) iaitu MLM syariah. orang yang beriman dan orang yang kufur tidak sama sahabat2, aetiap benda ada baik dan ada buruknya, sehinggakan membaca Al-QuRan juga berbeza, ada yang baca quran untuk dapat petunjuk dengan memahami makna Al-quran n ada yang mengkaji al-quran untuk menyesatkan org lain seperti yang dilakukan oleh yahudi laknatullah!!. bagitu juga dengan MLM, jika dilakukan oleh orag yg benar2 ikhlas, insyaAllah, kita yakin iainya membawa kearah kebaikan tambahan pula MLM syariah hpa adalah idea orang yang berautoriti dalam ilmu agama seperti ulama dan sebagainya.

sahabat2 yang belum jadi ahli, contact saya di 0132966257 untuk keahlian, jom jd ahli yang aktif perjuangkan ekonomi ummah, insyaAllah

1 comment:

Rasha_rz said...

assalamualaikum
saya dah dtg menjengah... terima kasih